Sunday, February 18, 2018

JJCM di Kuantan : Restoran Sedap Weh

Sebelum balik ke Kuala Lumpur, abang iparku bawa kitaorang makan tengahari di sini.... Nama Restoran ni Restoran Sedap Weh... Fuh, nama memang dah gempak dah ni... Jum tengok apa yang menarik di Restoran ni....

Lokasi Restoran : PB305 Y244 Jalan Pintasan Kuantan , Kampung MPK
                           25150 Kampong Permatang Badak, Pahang, Malaysia

Dari rumah kakakku, dekat je, 4.8KM bersamaan 12 minit..

betul2 tepi jalan je

Dari arah depan kedai

Sampai2 je terus ku terjah ke sini...YES!!! ada gak akhirnya!! PAIS PATIN TEMPOYAK!!!!! Punyalah ku teringinnnnnnnnn sangatttttt..akhirnya dapat gak....daku ambik yang patin bahagian badan 1, dan untuk abah daku ambik ikan kembung.. Kakak ku plak ambik bahagian ekor..

Pais patin tempoyak, sekali rasa berkali2 nak..


Ni pun kegemaranku... Daging Salai Masak Cili Api

Antara Lauk pauk yang dijual

Memang banyak pilihan, en suamiku sangatttttttttt la suka sebab ada ayam kampung

Masa untuk makan

Adik perempuanku je tak join sebab diaorang balik awal 

ni la dia, PAIS PATIN TEMPOYAK...isi badan ni ada 2 ketul beb..memang sedappppp



best friend forever, Nayli & Eryna

Review tempat makan ni; SANGAT2 SEDAP... Harga pun berpatutan...Segala jenis sambal termasuk lah sambal belacan dan sambal tempoyak dia sangattttt la sedap... Kalau daku duk Kuantan ni, memang akan gemukkkk la, asyikkkk makan jeee...ish..ish...So, kalau korang jalan2 di Kuantan, silalah singgah di Restoran ni ya....



2 comments:

Fisya said...

Tak tau pun ada restoran sedap mcm ni kt kuantan..Next pegi kuantan bole cuba

Nurhidayu Abd Majid said...

Fisya, sedappp tau..

saya mmg penggemar masakan tempoyak...
Pais patin tempoyakk tu mmg sedappp la