Followers

HITS

Monday, July 25, 2016

Aktiviti di Hujung Minggu........Raya tetap Raya.......

Daku agak sibuk juga la beberapa hari yang lepas...
Sebabnya, Sabtu pagi baru2 ni ada Sambutan Raya Persatuan Taekwando Budak2 ni...
Daku sediakan Dadih strawberry , nasi impit dengan kuah kacang dan juga kuih2 raya gak untuk diaorang bawa..
Lepas habis je diaorang training, sessi makan2 pun bermula...

Sebelum makan, bergambar la dulu kan.......
Ada macam2 menu tau...daku paling suka tang dessert tu, iaitu makaroni dengan fresh fruits..
ada lapan jenis buah....siap aku tapau lagi..
Sabtu petangnya plak, Kawan aku Noni dan bibiknya Nana serta anak2 Noni ni datang beraya ke rumah.. Yang bestnya, asalnya aku nak masak kuah durian ... tapi duk tunggu2 la En suamiku ni balik dari serivis kereta tak sampai2 gak..last2 dekat jam 3 lebih baru dia sampai..

Last2, daku goreng je la bihun sebagai menu utama...Jadi la kan, selain nasi impit, kuah kacang, dessert yang daku tapau tu pun ada gak...memang sungguh2 la diaorang makan...anak2 aku pun suka main2 dengan anak2 Noni ni...
Noni dan bibiknya, Nana..
Dah banyak kali Noni ni ajak pi rumah dia kat Kem Lok Kawi tu..daku  bukan tak nak pergi, tapi faham2 je la kan En suamiku tu..Jauh la..bla..bla...bla...ye la, dari Sepanggar ke sana tu pun dalam sejam gak la.. Tapi, since Noni dah datang ke rumah kitoarang petang sabtu tu, dan budak2 ni plak, sibuk merengek2 nak mandi kolam kat rumah dia, maka pagi ahad tu pun daku pergi la juga...Siap masak2 lagi cik kak Noni ni tau... 

Budak2 ni pun suka sangat dapat mandi kolam walhal aku tengok depa setakat melompat2 je dalam kolam yang mcm ni ha...budak2 kan..jadi la..suka2 je nak main air pun...

Noni ni @ Kapten Nornie Rahman ni kawan aku masa zaman sek dulu2...kitaorang dulu pernah lepas habis SPM , pi kerja kilang sama2 sementara tunggu result SPM keluar..memang best la bila ingat2 balik..Jadi, bila daku pindah ke KK ni, dapat jumpa dia balik ibarat macam mengimbas kembali la zaman dolu2..dia ni dulu minah basikal...sampai skrg masih lagi la ngan hobi dia tu... Seronok betul bila ada kawan2 dari tempat yg sama yg merantau di sini........
mandi2, lepas tu makan2 dan kemudian bila dah kenyang rehat2kan diri..

P/S : daku macam "malas" je nak cerita tentang raya pertama kitaorang..dah masuk minggu ke berapa dah ni...hahahaaaaaaaaa