click...click...

HITS

Followers

Monday, June 20, 2016

Tips Untuk Menggayakan Color Block Muslimah DENGAN #ARIANISTOCKIST

Aku nak share sikit pasal color block di mana aku ada share tips ni di Page STOCKIST ARIANI JULIA SEPANG 

Color-blocking adalah cara pemakaian yang menggunakan dua, tiga atau empat warna yang sangat berbeza. Tema ini dipopularkan sekitar tahun 1960an hingga 1980. Tetapi sejak 3 4 tahun kebelakangan ini, tema color-blocking mendapat perhatian kembali. Ini mungkin kerana pengaruh yang dibawa oleh artis Korea yang menular dikalangan rakyat Malaysia. Tahukah anda tema ini sebenarnya dipopularkan dahulu oleh pekerja Bangladesh yang berhijrah ke Malaysia.

Ada 5 tips sebenarnya, tapi aku akan share Tips yang pertama sahaja iaitu :

1. Pilih Satu Pendekatan

Ada tiga cara asas menggayakan teknik pemakaian ini. Pilih salah satu :

Pilihan Pertama : 

Monochromatic = Satu warna untuk seluruh pakaian dengan tona yang berbeza

Pilihan Kedua : 

Pakaian berasingan dengan beberapa warna yang kontra

Pilihan Ketiga : 

Satu Pakaian dengan beberapa warna dan assesori

Nak tengok aku memakai baju dan tudung ala2 COLOR BLOCK PLAK???

Maka, pada hari ini, terjalinlah sudah di antara Mint Green dengan Dusty Red + Lace Purple....

Suka2 bergambar tengah2 panas jap


Tadaaaaaaaaaaa.

Sesungguhnya, aku yang baru berjinak2 dengan #Ariani ni, dah mula suka denga n tudung2 ni tau...Syoknya la hai...lembut sangat kainnya...sedap dan selesa pakai...

Ni aku share sama Artikel penuh mengenai 5 Tips Color Block tu ya...

Boleh klik dan baca di sini,

http://www.thevocket.com/bergaya-seperti-hijabista/

(ada disertakan contoh2 bergambar dengan pilihan warna sama)

SELAMAT MENCUBA!!!

2 comments:

nadiah izzaty said...

Kan kak... Tudung ariani best material nya ... Nia pun dah terjebak beli tudung ariani yang square scarf tue . Cantik dan senang terbentuk . =)

Nurhidayu said...

Yup Nia..memang best kainnya...hehe...