Followers

HITS

Friday, May 20, 2016

Ole2 dari Semenanjung

Alhamdulillah..

En Suamiku dah selamat tiba di rumah tengahari semalam...

Dan ini antara bekalan @ ole2 yang dibawa oleh beliau..

20 peket roti coklat cap gardenia & 2 buah buku Tostem..

Mula2 aku tengok tu, macam tak percaya je En suamiku beli banyak2 ni..

Sekali tu, dia bagitau yang 3 peket roti coklat tu dia bagi pada driver dia, lepas tu 2 lagi dia bagi pada PA dia....So, untuk budak2 ni merangkap aku hat balance tu je la..

Budak2 ni bukan main suka lagi-lagi dak Danial.. dia boleh habiskan 2 roti coklat  ni sekali makan je.. 

Aku plak, memang dari dulu suka Tostem lagi.. yang tu kalau aku, dalam masa sehari pun boleh habis..hehe

ada yang kata kat Sabah tak ada dijual..tapi En suamiku kata, ada la plak..tapi harga memang lain la

Yang ni plak memang aku dah tunggu dari lamaaaaaa lagi. Sejak aku tau Suami  nak balik Taiping, hari2 aku call abah minta belikan ikan pekasam dengan ikan masin belanak ni...Ni memang feveret aku la...Since en suamiku ini agak cerewet sikit dari segi bab2 BAU ni, so tak boleh la nak bawa banyak2...Sob..sob..tak apa la...dapat bawa sikit pun jadi la..Tu pun, mak aku dah pack berbungkus2 dengan surat khabar dan plastik..aku rasa memang tak ada bau pun masa aku pegang plastik tu....

Ada lagi kisah sedih dibawa dari kampung. En Suamiku ada cerita padaku malam tadi yang masa dia, mak mentua dan bapa mentuaku menziarah opah En Suami di kampung Sungai Siput, Makcik En Suami plak ada cerita yang masa awal2 kitaorang berpindah ke KK dulu, Mak mentuaku dalam seminggu gak la bila teringat2 dia akan menangis...Aku plak sebak bila dengar. 

Dah tu En suamiku plak saja2 la bagitau yang raya nanti kitaorang tak balik..Bulat mata ayah mentuaku dan berubah air muka mak mentuaku bila suami kata begitu.. Last2, dia bagitau tak balik time Raya Haji dan bukannya Raya Aidilfitri nanti...

Eh..tiba2 rasa rindu plak nak balik ke Taiping..tak lama lagi je ni..

Begitulah bila berada di perantauan...
Nak jimat punya pasal untuk stok bulan posa, ku masak sikit2 je dulu untuk sementara ni..

2 comments:

Siqah Hussin said...

mak sedih kan kak bila anak jauh di seberang..

lain bagi siqah kalau tinggal di semenanjung dan seberang sana walaupun satu malaysia.. huhu.

moga keluarga akak sentiasa okay saja di sana :)

Nurhidayu said...

Alhamdulillah Siqah..awal2 tu terasa gak la...tapi bila dah lama2 mmg dah blh adapt dgn situasi mcm ni..dulu akk ni homesick..lg2 masa duk Johor dulu..asal cuti je mmg balik kg..sanggup drive lg bila somi dah ngantuk ke apa..tp bila dah duk sini sendiri blh rasa beza..nak sgt balik kg..tp bila fikir kos perbelanjaan..mak ai..😢😢😢😢😢