click...click...

HITS

Followers

Saturday, May 03, 2014

Rela ku lepaskan ia pergi......

Hujung bulan 4 hari tu
daku ada dapat sms
Mengatakan daku dapat
Memasuki peperiksaan
Jawatan akauntan Gred 41

Masa bagitau en husband pun
Dia tanya gak
Nak pergi ke tak

Daku kata mungkin periksa tu nanti
Buat kat kl
Tarikh time tu tak tau lagi bila

So bila balik kl baru2 ni
Dapat la surat dari JPA
tengok2 tarikh dia 6hb 5

Memang lagi sah la tak dapat pergi

1 - sbb en husband pun tak ada
2 - budak2 pun dah sek

Nak datang kl lagi time tu
Tak ada kut


Bila daku postkan gambar ni di Fb
Ramai kawan2 yg komen
Ada yg sokong
Ada gak yg macam ragu2
dengan keputusan daku ni
Contohnya la....

Daku tauuuu diaorg sgt concern
Merasakan ni peluang
Yang tak mungkin dapat lagi
Memandangkan faktor usia makin meningkat

Tapi daku juga ada alasan sendiri

- dah pernah ambik test begini..
Rasa2 ada la 3-4 kali..

- selain faktor en husband outstation
Dia pun tak menggalakkan aku pergi
So daku nak pergi lagi ke...
Lagi la tak kan...
Lain la kalau dia kata tak jadi
La nak outstation, sanggup dtg kl
Balik n jaga nayli sementara aku g exam
Memang daku pun sanggup pergi

@___@

Ni cuma alasan semata2...
Walhal hakikat sebenarnya
Daku tak rasa nak kerja lagi
Untuk sementara waktu ni
Mungkin tunggu nayli besar sikit ke
Daku nak fokus dulu pada pembelajaran
Budak2 ni dulu

Lagi2 hariz
Since tahun depan nak masuk darjah 1

Moga2 ada rezeki daku
Di luar sana, 
Insyaallah

^___^

No comments: