click...click...

HITS

Followers

Wednesday, September 18, 2013

^A.N.A.K S.U.S.U.A.N^

Alhamdulillah..
Nak cerita la sikit tentang anak susuan ayu ni
Namanya Nur Eryna, anak ke 3 kakak ayu...
Lahir 2 hari selepas Nayli dilahirkan..
Start jadi anak susuan selepas kakak balik berpantang
kat kampung selepas pantang 2 minggu kat sepang..
Eryna kuat juga menyusu
So ada masa kitaorg gilir2..
Nayli juga ada menyusu dengan kakak

Kakak baru je start masuk mengajar balik...
Agak payah juga dia nak mengejar keperluan eryna..
Ini kerana Eryna memang dah campur dgn fm sejak lahir..
Tapi kakak tak mengalah..
Walaupun dah beli 2 jenis pam dlm pantang
(Bateri n elektrik jenis pigeon)
tetap gigih gak nak cari pam lain...
Ohhh...bangga sgt dgn kemahuan kakak
Yg betul2 bersemangat nak nyusukan eryna..
So ayu cadangkan rumble tuff...
Beli ngan kak hazarina di lunatots putrajaya...

Alhamdulillah...dah 3 minggu berjaya fully bf Eryna..
ayu nak menambahkan lagi semangat utk beliau
Maka ayu berikan 10 botol ebm pd kakak
Utl back up susu yg ada utk eryna
10 botol x 5oz Telah pun dihantar
Ketika ke rumah kakak jumaat lepas...

 Semoga eryna terus membesar dgn susuibu.

Ketika share gambar mengenai anak susuan ayu ni..
Banyak pm yg ayu terima dari kawan2...
Masing2 bertanyakan soalan yang sama..

*mcm mana nak banyakkan susu*

Soalan cepumas bagi ayu tu..
Oh...satu lagi...

*makan apa ye utk banyakkan susu*

2 soalan tu nanti ayu jawab utk entri seterusnya lah ye...

^_^

Semoga kalian terus membesar dengan susu ibu!!
Semoga dipermurahkan lagi rezeki utk Nayli & Eryna...
Amin..


Wednesday, September 11, 2013

Pecah rekod!!!

Nampaknya kali ni
Nayli dah pecah rekod la..
Tapi ianya bukan satu kebanggaan pun ye..
Setelah hampir seminggu lebih 
Nayli batuk2 & tak baik2 gak..

Dah try garlic oil
Dah try teknik steam

Walaupun makin berkurangan
Tapi bila malam n sejuk2 je nayli akan batuk2 lg..

Macam malam semalam kan hujan lebat..
Jd nak dijadikan cerita sblm tido tu dah perasan
Nayli batuk2 n ada bunyi wheezing tu lg  
Alih2 jam 5 lebih tu daku terjaga bila dgr nayli batuk
Tak henti2 sehingga en suami pun bangun sama..

Last2 pagi tadi ke sini la juga..
Klinik pakar kanak2 Dr Ong
Lokasi klinik di area2 ampang point
Deret RHB Bank..

Masa kena neb ni mujur la nayli tak nangis..
Danial dulu 4 bulan baru start ambik neb...
Time tu kat TMC
Hariz plak masa setahun..

Alahaiii..bila dah ada keturunan yg ada asthma n lelah ni
Maka kena la siap sedia ye..