click...click...

HITS

Followers

Sunday, June 26, 2016

Jalan2 Mencari Barang di Pasar Malam Sinsuran.............

Malam semalam, lepas En Suami habis terawih, kitaorang ke sini, mencari sedikit souvenir untuk keluarga.....

Seperti yang dijangka, budak2 ni kecuali Nayli sebab dia dah tido petang semalm, Hariz dan Danial masuk2 je kereta terus lenaaaaaaaa...Mmmmmmmmmm.

Perjalanan mengambil masa dekat 50 minit gak...Malam minggu kan, jadi memang sesak teruk la...Sampai En Suami kata, lain macam je sesaknya...

Mujur la, masuk2 je Lorong Sinsuran tu, ada je parking.. Ni kali ketiga kitaorang sampai ke sini sejak berpindah 3 bulan yang lalu tapi kali ni la baru nak membeli betul2..sebelum ni, tengok2 je..

Nak terjah ke Pasar Filipina dengan waktu sebegini memang tidak sesuai la...nak pi waktu siang lagi la tak kan jejak punya...

Sampai2 je, terus terjah 1 gerai ni...ku rilex je tanya, "kak, yang 3 RM 10 ada tak?? 

hahaa..dasarrrrr nak murah sesajaaa..dia kata tak ada, yg ni RM 5, 1 kotak..so, aku pun, OK..tak pe la, saya jalan dulu la".

Alih2, kakak tu panggil balik...dia tanya, "adik nak beli berapa?" ku pun bagitau la, "dalam 10 kotak je kak"... dia pun bagi...tapi, En Suami plak tak berkenan design dia..katanya simple sangatttt...plak dah...macam dia plak yang pakai kannn...kan... 


ni yang 3 RM 10, tapi En suami tak berkenan plak..
so, kitaorang pilih la design lain...yang macam ni, RM 15 sekotak..perghhhh...aku tawar2 lagi , dapat la RM 8 sekotak sebab ambik 10 kotak...

Disebabkan pilih sambil dukung Nayli, yang En Suami plak dukung Danial, kitaorang pilih cepat2 je..aku dah malas dengar budak2 merengek2, pilih la cepat2 dengan mengambil kira untuk 7 Dewasa 3 kanak2.

1 RM 15, ku tawar2 dapat la RM 8..tu pun ambik 10 ..
Design brooch macam2, tapi yg macam ni ku tak ambil pun...RM 5 satu, tapi korang minta je 3 untuk RM 10 ya...kalau nak tawar lagi pun ikut korang la...tapi, agak2 la kan..depa pun berniaga gak tu...

yg ni lagi simple ku rasa...
Alih2 lega la bila dak Nayli ni tak nak didukung dah..so, dia suruh aku snap gambar dia..siap posing lagi tu....

Muka macam ngantuk pun ada


daku sempat snap lagi gambar kakak ni...

sementara kakak tu tengah packing2 kan barang2 kitaorang, daku sempat snap gambar barang2 lain...ada koleksi butang baju melayu..tapi En Suami tak berkenan plak..aishh..macam2.. 

Gelang2 pun ada tau...
Last2, diaorang request nak air..sebab dahaga sangat..ok, jum kita cari air sambil tunggu En suami pilih butang baju melayu plak....dah beli air pun, tak siap2 lagi pilih...mak ai.


Tunggu lagi...

Tengok tadi, dah beli dah..lepas tu tambah lagi...waaaaahhhh.... 

adaaaaaaaaaaaa....hasil belian En suami semalam...untuk adik beradik sekeluarga

Yang ni plak hasil belian dari ku..

Ni untuk budak2.....

Kesimpulannya, kalau rasa2 nak cari cenderamata tu, tak yah pi jauh2...pi kat sini pun ok dah...atau pun Pasar Malam Kg Air pun ok gak...yg tu aku tak sampai2 lagi..